اعتمادبه‌نفس به دست‌ آمده بعد از اتمام رابطه

«اعتمادبه‌نفس از دست‌ رفته پس از اتمام یک رابطه عاطفی»

نیمروز

موضوع این هفته را نمی‌فهمم، اصلا درک نمی‌کنم. یعنی چگونه بعد از اتمام یک رابطه اعتماد به نفس آدمی از بین می‌رود؟ من زمانی اعتماد به نفسم را از دست دادم که مادرم با دیدن اوقات تلخم گفت: «حواست را خوب جمع کن. زن یک بار به دنیا می‌آید، یک بار شوهر می‌کند. یک بار می‌میرد. (آرواد قیرمیزی بؤرک دئییل کی بیر باش دان گؤتورولوب او بیرسی باشا قویولا) زن کلاه قرمز نیست که از سر این مرد برداشته شده و بر سر مرد دیگری گذاشته شود.»  من زمانی اعتماد به نفسم را از دست دادم که مادرشوهرم گفت: «پسرم به تو رحم کرده و نگاهت داشته است و گرنه طلاق تو یک روز هم طول نمی‌کشد.»

اعتماد به نفس من زمانی سوخت و خاکستر شد که شوهرم گفت: «من نباشم تو از گرسنگی می‌میری. اصلا تو به هیچ دردی بجز خوردن و خوابیدن و هیکل بزرگ کردن نمی‌خوری. اصلا مرگ تو بهتر از زندگی‌ات است. من این را به خاطر بچه‌ها می‌گویم. آنها از معرفی کردن تو به همکلاسی‌هایشان خجالت می‌کشند. تازه افتخار هم می‌کنی که کارمندی و درآمد داری؟ پولت توی سرت بخورد.» اوایل این سخنان برایم عجیب و مضحک می‌آمد. اگر پولم باید به سرم بخورد، چرا تا ریال آخرش را می‌گیری؟ اصلا چرا دسته چکم را داخل کمد خودت گذاشته و هر ماه یک صفحه‌اش را جلویم می‌گذاری که «امضا کن بروم حقوقت را بگیرم. تو دست و پا چلفتی هستی و دزد از چنگت بیرون می‌آورد.» نمی‌فهمم چرا نگفتم: «دست و پا چلفت‌تر از من و دزدتر از تو مگر پیدا می‌شود؟» همین اعتماد به نفس از بین رفته مرا تا مرز خودکشی کشانید.

اکنون که سال‌ها از اتمام رابطه و جدایی مطلق می‌گذرد ، روز به روز بر اعتماد به نفس من افزوده می‌شود. بچه‌هایم با علاقه فراوان مرا به فامیل‌ها و دوستانشان معرفی می‌کنند. از من می‌خواهند که برایشان غذاهای وطنی بپزم و …  من حالا با حقوق مختصر ماهانه‌ام زندگی آرامی دارم.

آری عزیزان من بعد از اتمام رابطه به اعتماد به نفس، آرامش، آداب معاشرت و همه چیز رسیدم.

1 نظر برای “اعتمادبه‌نفس به دست‌ آمده بعد از اتمام رابطه

پاسخی بگذارید

