با شور و شعف یک قطعه خواندنی تازه

«به مناسبت یک ساله شدن وبلاگ»

هراند – ه

سلام. من به عنوان یک ارمنی – بخوانید اقلیت – در ایران، تقریبا آشنایی چندانی با فرهنگ و رسوم و مهم‌تر از این‌ها از جزئیات پدرسالاری و حتی مادرسالاری در فرهنگ  خانوادگی در ایران نداشتم.

از روزی که بطور تصادفی با وبلاگ زنان رقصنده آشنا شدم، تقریبا همه نوشته‌های این وبلاگ اعم از هر موضوعی را خواندم و متوجه شدم که آشنایی من با فرهنگ خانوادگی ایرانی بسیار بالا رفته است. ضمن اینکه تقریباً همه نوشته‌ها را با شور و شعف یک قطعه خواندنی تازه خواندم.

تبریک می‌گویم به شما چرا که اگر چشم و گوش من وسواسی را توانستید باز کنید، یقین داشته باشید که بسیاری کسان دیگر را هم سبب شده‌اید که دست کم یک چیزی یاد بگیرند و یا دست کم‌تر (!) از نوشته‌ها لذت برده باشند.

موفق و موید باشید و راهتان را ادامه دهید.

3 نظر برای “با شور و شعف یک قطعه خواندنی تازه

  1. ارمنی‌های ایران اقلیت نیستند!
    بخشی از جمعیت ایران هستند و اتفاقا یکی از تاثیرگدارترین بخش‌ها.
    با شما موافقم که فرهنگ و رسوم ارمنی‌های ایران متفاوت است، اما مگر فرهنگ کردها، ترک‌ها، بلوچ‌ها، لرها، عرب‌ها و … ی ایران با بخش‌های دیگر متفاوت نیست؟

    دوست داشتن

    1. دوست عزیز
      من هرگز نگفتم که ارمنی ها تنها اقلیت ایران هستند. اگر چنین معنایی حاصل کرده اید یقیناً از ضعف زبان فارسی من بوده؛ چرا که زبان مادری من فارسی نیست.
      رفتار مردم ایران با ارامنه ببسیار گرامی است. گویی ارمنی بودن یک امتیاز است.
      با این حال وقتی شناسنامه ام را مثلاً جهت افتتاح حساب یا تعیین نوبت آزمایش و یا هر موزد دیگری را به مسئولی ارائه کرده ام اولین سوالش از من این بوده» «اقلیت هستید؟»
      اقلیت، تفاوت است. تا اقلیت نباشید تفاوت را نخواهید فهمید.
      موفق باشید

      دوست‌داشته‌شده توسط 1 نفر

      1. متاسفم از اتفاق‌هایی که افتاده، و البته شما اصلا منظور خود را بد ادا نکرده‌اید،
        اما این تغییر از یک جایی باید شروع شود.
        من دوستان خوبی بین ارمنی‌های ایران دارم
        همانطور که دوستان ترک، کرد، بر و عرب خوبی دارم
        دوستان زرتشتی، یهودی و بهایی هم دارم
        همه دوستان خوبی هستند و دست‌کم برای من هیچ‌کدام اقلیت نیستند.

        دوست داشتن

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.